keskiviikko 9. tammikuuta 2013

Vaaka huijasi minua. Joulukilot vielä tallessa !

Voi murheellisuuksien surku! Eihän se mun paino nyt ollutkaan tippunu sinne alle 128, ilmeisesti tolla vaa'alla saa hienosti huijattua jos seisoo eri asennoissa :D Ihmettelinkin kun sunnuntaina vaaka näytti 133 kg. Enivei, tänään vaaka näytti 131 kiloa, se oli korkein lukema minkä eri asennoissa sain, eli tämä on siis nyt THE LUKEMA. Hyvä silti että oli tippunut parissa päivässä tuosta 133 kilosta :D Ei se mua oikeestaan hetkauta juuri mihinkään suuntaan. Mitä niitä surkuttelemaan?  Joulukiloja siis vielä hukattavana muutama, sitten oon taas back in pudotus! Ja tästähän se taas lähtee tippumaan niin että humina käypi!

Heräsin tänään jo viiden aikaan, löin pyykkärin päälle ja vitkuttelin peiton alla seitsemään asti. Teki ihan törkeesti mieli lähtee salille, mutta kun eilen tein iltasalin, en oo vielä ehtinyt palautuu kunnolla.  Mun täytyy nyt oikeesti yrittää pitää järki kädessä tän treenaamisen kanssa, ettei se taas mee siihen himotreenaamiseen huonolla kunnolla, ja väsymiseen. On vaan taas niin hirvee palo! Selvästi päässy pahimman kaamosmasennuksen ohi. Ehkä joka päivä lisääntyvä valo ajaa asiansa, vaikka en mä sitä oo vielä edes niinkään huomannut, kun en edes ulkoile tuolla lonkkamurtumakelissä. Kyllä se kevät vielä sieltä tulee <3 Sitten mä aloitan pyöräilyn. Mä oon haaveillu siitä jo vaikka kuinka pitkään. Ah ah ah!

Tänään mulla oli puurovapaapäivä. Aina silloin kun puuro alkaa tökkimään, tiedän että tarttee pitää puurovapaa. Eli aamupalaksi ruisleipää, 15% pippurituorejuustolla, polar-juustolla sekä kalkkunaleikkeleellä. Yks pikku epsanjalainen tomaatti toi kivan mehevyyden. Kotimaiset tomaatit maistuu ihan kököiltä tähän aikaan talvesta, ja on törkeen kalliita tässä mun finanssikriisissä. Olen nyt parina iltana ottanut tavaksi laittaa illalla kannuun vettä huoneenlämpöön odottamaan aamua. Juon sitten sen kannullisen seisonutta vettä päivän aikana. Mitään vaikutusta yhtään mihinkään en ole huomannut, mutta tulee ainakin juotua. Eilen meni noin 2,5 litraa vettä, mikä on sinäänsä aika vähän ottaen huomioon liikunnassa poistuneet nesteet.

Ääh, mua niin ärsytti eilinen kommentti fbssä, hehkutin siellä kuinka olin polttanut 700 kaloria salilla, ja sain kommentin että "Mistähän sais ton saman reippauden kun tolla "Elopainotonneja" on ? " Okei, minä EN ole reipas, vaan laiskuuden multihuipentuma. Mä voisin oikeesti saada jotain palkintoja siitä, kuinka mun laiskuuden avulla oon onnistunut keksimään keinoja, millä hoidan asioita kotona ja töissä puolet nopeammin sekä helpommin. Vastasinkin siihen jotenkin näin: Sinne salille on vaan mentävä vaikkei yhtään huvittaisi. Hyväksyn sellaiset syyt, jotka oikeasti tekee salille lähdön mahdottomaksi, mutta en sellaisia, ettei viitsi tai ei huvita, tai se sattuu tai että on huono kunto. Mirimë on kirjoittanut blogissaan osuvasti just semmosesta kahvipöytäkeskustelusta mikä käydään varmasti monen laihduttajan/kuntoilija työpaikassa/ympärillä. Pussidieetti <3 Oikeasti, kyllä mäkin joskus kuvittelin että niin voisi laihtua. Thank god sitä ei tarttenu kokeilla kuin kerran tajutakseni että niin en ainakaan minä onnistu. Se on liian vaikeaa, koska sen jälkeen on kuitenkin opeteltava elämään niin ettei ne kilot palaa. Musta kuitenkin on helpompaa muuttaa sitä elämää pari vuotta, ja elää sitten uusien oppien kanssa. Hei, ihan oikeesti, jos on kerännyt suunnatonta läskimäärää itteensä kymmeniäkin vuosia, ehkä on aikaa uhrata kaksi vuotta uuden elämäntavan opetteluun. 10 vuotta vs 2 vuotta. Ei paha minusta.

Olen lueskellut yhtä kotimaista elämänhallintakirjaa, ja siinä kerrotaan eräästä tutkimuksesta, jossa on todettu että ihmisen toistellessa joka päivä itselleen ääneen "Olen rikas", ohjautuu ihminen alitajuisesti tilanteisiin, toimintoihin jotka tukevat ajatusta, eli saavat ihmisen tienaamaan/tekemään sitä rahaa. Olenkin tässä muutamana päivänä lukenut itselleni lakia peilin edessä hokien erilaisia lauseita ( jokainen voi päätellä että mitä, pikkuvinkkinä voin kertoa että se ei ole tuo mainittu rikkausjuttu). Ekana päivänä nauratti, koitappa ite toistella peilin edessä itsellesi vakuuttavasti että: MINÄ RAKASTAN KASVIKSIA. Vannoin etten varmasti koskaan kerro kellekään mitä teen. Tänään se ei enää tuntunut niin nololta, ja voin sen tänne kirjoittaa. Katotaan tuleeko tuloksia! Muutenkin siinä kirjassa oli tosi mielenkiintoisia juttuja vähän kaikista elämän osa-alueista. Pitääkin käydä kirjastosta tarkastamassa oisko siellä mitään muita yhtä kiinnostavia opuksia. Olen aikalailla tuuliviiri, joten tasapainoinen minä olis hakusessa. Mua ärsyttää mun ailahtelevat mielialat ja negatiivinen ajattelutapa. Enkä mä haluan olla tällänen valittajaihminen.

Oon selkeesti aamupohdiskelija.

Kivaa päivää kaikille!

4 kommenttia:

  1. Mä en pystyis oleen pussidieetillä. Inhoon pussikeittoja. Kyllä ne joulukilot sieltä lähtee. Ja päivä on jo selkeesti pidentynyt. Sitäpaitsi munkin mielestä sä kuulostat reippaalta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mies vaan ulvoo naurusta kun on lukenut mun fb-juttuja tosta mun reippaudesta :D

      Poista
  2. Suosittelen Patrik Borgin kirjoja, itse olen ainakin kokenut ne hyviksi ja hänen painonpudotus "filosofian" järkeväksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo oonkin yhden kirjan lukenut ja kuulosti kans mun mielestä tosi järkevältä :)

      Poista