maanantai 14. tammikuuta 2013

Maanantain mutinaa

Kuntospinniin raahasin itteni aamusella ja hyvin se meni. Oli yhtä rankkaa ku ekalla kerralla kevytspinnissä. Eli vikat nousut jäi tekemättä kokonaan. Ei vaan kyennyt. Tai ois kai kyennyt, mutta pulssi ois noussu niin korkeelle, ettei kuulemma siitä ole kunnolle mitään hyötyä. Joten istuskelin sitten ja poljeskelin. Kesken kaiken mun juomapullo päätti pyörähtää lattialle ja hulauttaa sisältönsä ulos. No minä sitten nopsaan kuivaileen lattiaa :D NOLO. Otin sen kuitenkin tyynesti ja olin niinku ei muka nolottas :D Noh, ainakaan en pierassut, niinkun yks kaveri venyttelytunnilla :D

Päälle tein käsireenin, vähän oli puhti poissa, mutta vähentelin sitten painoja ja kitkuttelin treenin loppuun. Vatsalihakset jaksoin tehdä lintsaamatta, jeiii!!

Kaloreita kului 836, noin puolet kului spinnissä.
Tunti ja 41 minuuttia
keskisyke 138
Max 173
rasv.polt. 24 min
kunto tunti 17 min.

Tänään söin 1,5 tuntia ennen treeniä kaurapuuron raejuustolla ja kookosöljyllä. Kylmäpuristettua kookosöljyä kun lisää puuron sekaan, niin voi hitsi miten se maku muuttuu! Kun laittaa silmät kiinni, voi melkeen tuntea lämpimän suolaisen merituulen, tuntea auringon iholla ja kuulla aaltojen kohinan! Jos tykkää kookoksen mausta, tykkää siitä öljystäkin. Aloitin totuttelun makuun yhdellä teelusikallisella, kun tottuu niin voi sitten lisätä siihen ruokalusikalliseen. Makua inhoavan ei muuten kannata edes vilkaista kookospurkkia kohti. Treenin jälkeen heraa, lounaaksi wokkikasviksia maustettuna soijakastikkeella, sitruunalla ja piripirikastikkeella, kylkeen broilerinfiltsuu ja paistettua riisiä, jossa seassa kananmunaa. Oli kuulkaas hyvää! Riisihässäkkää söin sen desin verran, plus puolikas muna ja puolikas valkuainen. Tein siis sitä kahden desin verran. Päivälliseksi maitorahkaa ananaksella. Iltapalaksi vielä haudutettua rooibos-teetä ja ruisleipä. Äh, syöttelin sapuskat kiloklubiin ja ei oikein rasvat tuu täyteen, lisäsin cashewpähkinää ja mantelia, mutta siltikin rasvaa uupuu. Pah.

Mies tossa valittelee flunssaista oloa, mittaa 10 min välein lämpöä... Ja minä aloin sitten kiskomaan sinkkiä ja c-vitamiinia, ettei vaan mulle tarttuis. Päätä on kyllä särkenyt viikon ajan ainakin. Verenpaineesta se särky ei johdu, sillä se on edelleen aisoissa (126/75 eilen illalla). Veden puutteesta se ei johdu, sillä juon kyllä riittävästi. Se voi olla taas tätä kalorimäärän pienenemistä kylläkin. Kohta se helpottaa onneksi :)

Huomenna töihin ja sitten taas yks vapaa. Sitten onkin neljä töitä, yksi vapaa, neljä töitä, viikonloppuvapaa, sikäli mikäli en saa irtisanottua itseäni ennen sitä. Kyllä nää mun työvuorot on nykyään ihan sieltä ja syvältä. Ja yks toinenkin ongelma vaivaa mun päätä. Vähän liikaa stressattavaa nyt. En tykkää :( Sitten mua jännittää ton miehen lähteminen maaliskuun alussa lappiin viikon reissulle. Olen siis yksin kotona täällä pusikossa sen viikon ajan, lämmitän tönön ja teen mahdolliset hitonmoiset lumityöt (kevättalvella sataa sitä pirun raskasta lunta!). Ajattelen taas kaikki kauhuskenaariot mitä vaan VOI edes tapahtua. Tyyliin se joku murtautuu meille yöllä ja tuijottaa mua kun nukun, tai sitten mun auto hajoo, tai sitten kuolen häkään. Miten niin vilkas mielikuvitus?!







1 kommentti:

  1. Ymmärrän, että toisen reissu jännittää, mutta hyvin se menee varmana :) Jospa se helpottaisi tuota juoksevaa mielikuvitusta!

    Pitääpä testailla tuota kookosöljyä, mulla jää auttamatta joka päivä rasvat vajaaksi!

    VastaaPoista