maanantai 7. tammikuuta 2013

Elopainotonneja pohdiskelee

Sairasloma jatkuu ainakin perjantain vielä. Lääkärin mielestä olen vain takakireä, eikä rakenteellista vikaa ole. Eli jumppaajumppaa! Yritän tänään netistä keksiä jotain hyviä liikkeitä syvien pakaralihasten venyttelyyn, jos joku tietää jotain tehokkaita, ole kiltti ja vinkkaa! Sen verran olen jo lukenut, että syvien pakaralihasten jumit voi aiheuttaa jopa iskiasmaista kipua, ja niihin ei auta ulkoinen käsittely. Vältyin siis taas hierronnalta! HYVÄ MÄ!

Tänään päätin JÄLLEEN aloittaa kiloklubin ruokapäiväkirjan täyttämisen, sillä paino on taas kipuamassa ylöspäin. Tietääpähän tarkasti mitä suuhunsa laittaa kun on velvollisuus ruokapäiväkirjaa kohtaan.

Tänään oon syöny puuron, lounaaks eilistä makaronia jauhelihalla ja tomaattimurskalla. Välipalaks aattelin pistellä taas puolukkabanaanismoothien ja illaksi voisi rakennella tonnikalasalaatin.

Mulle on tullut joku teini-ikä uudellen, aivan himmeen järkyttävä finni leuassa, mulla ei ollut edes teini-iässä finnejä kasvoissa. Jeejee. Tuntuu niin saakelin seksikkäältä, finni naamassa ja liikun kuin 80 vuotias. Hiuksetkin on pystyssä jatkuvien torkahtelujen jäljiltä, aina yhtä lihasrelaksanttia kohden tunnin parin päikkärit. Ei ainakaan univajetta pääse tulemaan.

Näin joidenkin blogeissa seuraavanlaisen ajattelua vaativan 4 kohdan hommelin, ja halusin nyt tehdä itsekin sellaisen.

1. Mitä hyvää nykyisessä elämäntavassa ( Eli siinä mistä yritän kovasti päästä eroon)

  • Saa syödä kaikkea hyvää
  • Saa syödä kaikkea hyvää kuinka paljon tahansa
2. Mitä huonoa on nykyisessä elämäntavassa
  • Jatkuva huono omatunto
  • Ruuan jatkuva ajattelu
  • Riippuvuus sokerista ja rasvasta
  • Lihon
  • Verenpaine nousee
  • Riski sairastua ties mihin kasvaa
  • On ruma olo
  • Herätän liikaa huomiota
  • Herkut maksaa törkeesti
  • Vaatteita ei löydä kuin postimyynnistä
  • Ulkoiluvaatteita ei edes sieltä
  • Väsyn nopeasti
  • Olen masentunut
  • On helpompaa olla laiska
  • Taiveihottuma kesällä
  • Aiheuttaa todennäköisesti omalla kohdallani lapsettomuutta
3. Mitä hyvää uudessa elämäntavassa
  • Laihtuu
  • On kivempi liikkua
  • Päässä tuntuu mukavammalta
  • Verenpainelääkkeet saa lopettaa
  • Löytää helpommin kivoja vaatteita
  • Oon nätimpi
  • Yleiskunto nousee 
  • Annan itselleni luvan olla ylpeä itsestäni
  • Voittajafiilis jokaisen kilon tiputtua
  • Olen terveempi 
4. Mitä huonoa uudessa elämäntavassa
  • Rankkuus
  • Ruoan punnaus 
  • Ei syödä samoja ruokia puolison kanssa
  • Puoliso roudaa kotiin ruokaa jota en voi syödä, mutta jota tekee mieli! 
  • En saa nautintoa ruuasta, varsinkin keitetyt vihannekset on mun ällötys nro 1! 
  • Ei saa olla sohvalla niin paljoa ( Minä <3 sohva) 
Jopas pitikin keksimällä keksiä noita viimeisiä syitä. Naurettavaa. Mä palaan tähän vielä! Jospa oisin keksinyt lisää hyviä puolia uuteen elämäntapaan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti