torstai 15. marraskuuta 2012

OTAT NYT VAAN ITSEÄSI NISKASTA KIINNI!

Ohhoh mikä yö taas kerran. Uni ei tullut, mun päässä pyöri sellanen sirkus, ettei oo tosikaan. Vähän liian monta rautaa taas tulessa. Meillä kotona on vähän kireähkö tunnelma kaupungin pakkoviemäröintiverkostoon liittymisen takia, kaikki on vähän epäselvää, ja se maksaa aivan helvetisti. Jos mulla ois enemmän aikaa, nousisin barrikadeille vastustamaan mokomaa älytöntä sekamelskaa jossa suositaan toisia omakotitalolaisia. Noh, mutta se siitä. 

Eilen tein aivan törkeen hyvää ruokaa. KRÖHÖÖM! Minulla se ei omakehu koskaan haise. Ostin siis kokonaisen kalkkunan fileen, puukotin sinne tänne taskuja joihin piilotin valkosipulinkynsiä, pippuria ja suolaa. Fileen voitelu vielä chili-paprika rypsiöljyllä ja uuniin ensin 250 C 15 min ja sitten 170 C tunniksi. Lisukkeeksi basmatiriisiä sekä kasvishässäkkää. Kasvishässäkän tein seuraavasti: Pilkoin parsakaalia, sipulia ja purjoa pannulle öljyyn kypsymään. Sitten lorautin sekaan Heinzin barbequesoosipullon jämät ja Balsamico cremeä, suolaa ja pippuria. Olisin laittanut sekaan myös porkkanaa, mutta olivat pirulaiset homehtuneet :( Eilen söin myös aamusella pari ruispalaa, kalkkunaleikettä, Becel Oliivi-levitettä, kurkkua ja kananmunan. Päivällä meni protskupatukka ja illalla sitten tuon kalkkunan lisäksi ruispalat x2 päällisillä. En vaan yksinkertaisesti ehtinyt syömään tuon enempää. Yleensä syön aamulla sen normi puuro+raejuusto+rypsiöljysetin, mut välillä on oikeesti hyvä pitää voikkariaamuja. Maistuu taas puuro paremmalta. Tänään suunnittelin tekeväni kasvissosekeittoo, hyvää ja edullista. 

Vitsi mä ehdin pohtimaan yöllä aika rankasti kaikkea tähän läskiyteen liittyvää. Tulin oikeasti siihen tulokseen että mun on pakko olla jotenkin tyhmä, kun en näitä kiloja niin häpeä. Ennemmin se häpeä kohdistuu muhun sisälle, että kuinka mä voin olla niin looseri että oon päästäny itteni tälläseks. Eniten mä ihmettelen sitä, että miksi niin moni läheinen/puolituttu on sanonut NYT että ootpas lihava, teepäs jotain. Miksi kukaan ei sanonut silloin mitään kun aloin lihomaan?? Musta on myös kummallista, että lihavalle ihmiselle saa sanoa että "Otat vaan itseäsi niskasta kiinni ja lähdet lenkille!" Ei kukaan mene sanomaan esimerkiksi puolitutulle epäsiistin ylikasvaneen hiuksiston omaavalle ihmiselle että " Herranjumala kun sun hiukset on kauheet! Otat vaan ittees niskasta kiinni ja meet parturiin!" Oikeesti. Pahinta mitä voi sanoa kelle tahansa ihmiselle on just toi: "OTAT VAAN ITTEES NISKASTA KIINNI..." Jos se nyt oikeasti olisi noin helppoa, niin eihän tässä maailmassa olisi yhtään masentunutta, ylipainoista, alkoholistia, huumeongelmaista tms. Kyllä noi on kaikki ihan jokaisen oman pään sisällä tapahtuvia haluja muuttua, eikä ole kiinni siitä vaikka kuka tulisi kertomaan sinulle, että olet lihava ja OTAT VAAN ITSEÄSI NISKASTA KIINNI. Syöt kasviksia ja käyt kävelyllä! Tai olet masentunut: OTAT VAAN ITSEÄSI KIINNI JA ALAT ILOISEKSI SEKÄ REIPPAAKSI. 

On muuten tosi vaikea asia lähteä ihmisille selittämään sitä, että mikä on se motiivi miksi mä laihdutan ja että millä menetelmällä mä sen teen. Useat ihmiset ajattelevat että olen jollain kuurilla. Eivätkä usko että en näe nälkää, saan syödä vatsani täyteen ja ihan normaalia ruokaa. Moni laihduttaja yrittää etsiä sitä nopeaa tietä onneen, joka hyvin usein ei ole se ratkaisu. Eihän ne kymmenet kilotkaan ole tullut kuukaudessa tai kahdessa. Eikä tarvitse edes ostaa kallista salijäsenyyttä, vaan ihminen voi laihtua ihan köyhänä kotonakin. Kaikki lähtee alusta. Pitää opetella syömään kokonaan alusta. Pitää ajatella että mikä sulle on tärkeetä, se että saatko mättää itseesi viikonloppuna herkkuja ja alkoholia, vai se että sulla on hyvä olla viikon jokaisena päivänä, ja sitten harvoin kun herkutellaan, se oikeesti tuntuu herkuttelulta, eikä mässäilyltä. Tähän mä pyrin itse. 

Hei muuten, tuli myös mieleeni se, että kuinka TYPERÄÄ on se, että vaikka suomalaiset läskistyy jatkuvasti, niin kaupoissa ei oo isoille ihmisille vaatteita? Ja varsinkaan urheiluvaatteita? Tilaako kaikki Suomen lihavat vaatteensa Ellokselta? Eikös siinä tapauksessa olisi kannattavampaa ottaa taalat taskuun täällä Suomessa, eikä ajaa niitä Ruotsiin? No joo, onhan täällä joku törkeen kallis Zizzi, mutta eikös se oo vaan Elloksen yksi pluskoon-vaatemerkki ;), en kyllä ees tiedä onks niitä kauppoja enää ees olemassa. Eikä niillä oo ulkoilu/treenivaatteita. Tarkoitan nyt sellasia kokoja, kuin 54-60. Eli ei mitään MUKA-isoja kokoja. KappAhl on isoja kokoja, mutta ainakin viimeisen vuoden aikana materiaalit ovat olleet sellaisia surkeita läpinäkyviä lirularua. Enkä minä voi kerrospukeutua. Mulla on aineenvaihdunta, joka toimii ja näillä kiloilla se toimii niin että mulle tulee kuuma jos mulla on päällä kaks paitaa. Mulla on haaveena se, että saisin treenivaatteita. Mun nykyset on ostettu jostain Lindexin kesän jäämistöstä, kankaat materiaalia jotka keräävät hien tehokkaasti. Olen siis puolessa välissä treeniä niin märkä joka puolelta, että jokapaikkaan tarttuvat vaatteet haittaa hyvinkin runsaasti mun liikkumista. Unelmoin myös treenipaidasta, joka kestäisi käyttöä, eikä venähtäisi niin, että mun tissiliivit näkyy kaula-aukosta. Siitä päästäänkin taas uuteen aiheeseen, mistä mää löydän urheiluliivit?!  Unelmoinin kohteena on myös ne treenihanskat ja uudet kengät. Sykemittarin oon päättänyt ostaa tuossa joulukuussa.

Yks jännä juttu mitä on tapahtunut laihtumisen myötä, mun on pakko ostaa uus tyyny! Tykkään nukkua eräänlaisessa vatsa-kylkikombinaatiossa ja käyttää korkeita tyynyjä. Noh, nyt mä en saa enää kiilattua mahaani tukemaan selkää(siis on sitä mahaa vielä runsaasti, muttei tarpeeksi tähän hommaan), enkä ole vielä löytäny asentoa jossa saisi hyvin nukuttua. Pääkin on kummallisesti liian pystyssä asennossa. Lantion seudun luutkin ovat ilmestyneet vaikeuttamaan mun unensaantia. Ne painaa patjaan ja silloin sattuu! Mutta muuten, nukkuminen on asia jota rrrrrakastan! 


Olipahan taas tällästä hienoo tajunnanvirtaa yhteen pötköön kirjoitettuna :)) 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti