lauantai 9. marraskuuta 2013

Ei sitten itketä lauantaina!

Eilen oli eka ilta kun otin Melatoniinia nukahtamisvaikeuksiin. Otin tabletin kahdeksalta ja olin 21:30 jo aivan unessa. Heräilin kuitenkin pitkin yötä, muutaman tunnin välein. Syvään uneenkin pääsin, sillä näin ihan sekopäisiä unia. Joko mä olin illalla tosi väsynyt tai sitten toi lääke jo auttoi, sillä nukahdin kyllä todella helposti. En kerennyt ees ajattelemaan mitään. Annostus on mulla 3 mg kerralla. 

Aamulla heräsin kello 8 siihen kun mun mies tuli sauvakävelyltä?! (Ai vitsi mä oon rakastunut noihin lauseiden suurentelemiseen!)Se oli seitsemältä lähtenyt tarpomaan pitkin mutaista tietä. Olin siis todella kummissani! Sitten sain ihanaa munakasta ja puuroa aamupalaksi. Lähdin salille tekemään reenin, sykkäri unohtu tällä kertaa kotiin, mutta luulisin että oli vähän reippaampi treeni. Ainakin hikoilin uskomattoman paljon. Viihdyin aerobisten laitteiden parissakin kiitettävästi. Kiloklubin kirjailujen mukaan nyt on plakkarissa 226 minuuttia liikuntaa tälle viikolle. 285 ois siis tavoite, jos lasketaan ne 3 x 15 min venyttelyt mukaan. Huomenna mulla ois tarkotus käydä vetäsemässä viikon viimeinen aerobinen ja jos ehtisin venyttelyyn illalla? Riippuu siitä monen aikaan me tullaan huomisen sankareita juhlimasta.

Meillä on tänään ton makkarin tapetointia, tai mun mies tapetoi ja mä pysyn poissa tieltä. Olen siis vastuussa ruokahuollosta. Tänään oli lounaaksi eilistä päivällistä, GoGreen salsalla höystettyä jauhelihaa, sen kanssa riisiä. Eilen oli lisuna kaalia+porkkanaa, tänään joku pakastekasvishässäkkä. Tota kaaliporkkanaraastetta tein ison saavillisen pari päivää sitten ja vielä se vaan maistui. Se pysyy aika hyvänä kun puristaa sitruunamehua sekaan. Illaksi oon jo esivalmistellu kookoskanaa! Muistais vaan ottaa taas kuvia. Monesti on vaan niin kiire syömään!  Illaksi oonkin varannu ns.herkkua, nimittäin porkkanaa ja dippiä! Uujee! 

Eilinen ruokailu, kaloreita 1400 ja rapiat. Kaikki pallerot vihreenä. Tän päivän ruokailuista tiedän jo että tulee olemaan enemmän kaloreita ja vähemmän vihreetä.

Perjantai

AAMIAINEN
1.00 lautanen (2 dl) Kaurapuuro, veteen valmistettu
3.00 rkl Vehnälese, ravintokuitua 37,5 g / 100 g
1.00 tl Voi
3.00 rkl Raejuusto, rasvaton, hyla, valio
LOUNAS
1.00 viipale Ruissekaleipä, ruispalat, vaasan, ravintokuitua 10 g/100 g
1.00 tl Kasvirasvalevite, olive, kevyt, Becel, rasvaa 38%
100.00 g Porkkana
100.00 g Valkokaali, keräkaali
100.00 g Nuudeli, keitetty, ei suolaa
100.00 g Atria. ylikypsä kinkku-leikkele
VÄLIPALA
250.00 g Maitorahka, rasvaa 0.2%, ehrmann
100.00 g Metsämustikka, mustikka, ka
100.00 g Mehukeitto, mustikka, sokeroimaton (valio)
3.00 rkl Maapähkinä
PÄIVÄLLINEN
100.00 g Salsa, gogreen
100.00 g Jauheliha, naudan, 17% rasvaa
1.00 dl Riisi, keitetty, keitinvedessä suolaa
100.00 g Valkokaali, keräkaali
100.00 g Porkkana
1.00 viipale Leipä, limpukka, pågen
1.00 rkl Tuorejuusto

Fiilikset eilisestä on aika ristiriitaiset, tavallaan mä murehdin edelleen koko tilannetta ja samalla oon hirvittävän huojentunut siitä että nyt tän asian hoitaminen on oikeesti jollain muulla kuin mulla. Eilen juttelin asiasta erään ihmisen kanssa joka totesi vain, että mitä syytä mulla on olla masentunut, mullahan on kaikkea ja kaikki hyvin? Sanoinpa vain että sepä se, kun en minä sitä ite päätä että olen masentunut. Käsittääkseni mun aivojen kemiat on vaan päin peetä. 

Lääkärihän väläytteli mahdollisuutta kilpirauhasen toimintahäiriöihin, jota on etsitty jo pitkään, mutta ei ole löytynyt. Kun kävin juuri lukemassa kilpirauhasliiton sivuilta oireista, huomasin että minullahan on melkein kaikkia niistä. Toisaalta, oireet on kyllä sellaisia joita voi olla muistakin syistä. En mä uutta sairautta haluais missään nimessä! Toivon vaan että saisin olla terve, saisin elämästäni kiinni. 

Kukkakuva lauantain piristykseksi, ole hyvä! 

2 kommenttia:

  1. Mulla se melatoniini toimii ihan täysin, puol tuntia napista ja olen zip zap:)

    Tuli tuosta ruokapäiväkirjasta mieleen, että ite olen vaihtamassa nyt aamupuuroa pois. Jotenkin huomasin töissä, ettei se pidä kunnolla nälkää (tai sitten syön sitä liian vähän....). Josko tässä keksis jotain muuta parempaa:)

    Sä se kyllä jaksat urheilla, pointsit siitä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah, mulle se aamupuuro on usein päivän kohokohta! Mulle kun ei vaan maistu toi rahka ja marjat aamusta, niin on helpompi syödä se puuro. Nälkä pysyy ihan hyvin sen tarvittavan 3-4tuntia. Keitän yleensä sen vajaan desin hiutaleita 2,5 dl vettä. Siihen raejuustoa lähes aina kylkeen.

      Poista