perjantai 24. elokuuta 2012

Läskinpoistopilleri ja 100 muuta huuhaata


Aamu alkoi näppärästi mustikkasmoothiella ja ruisleivällä. Smoothieeseen sotkin rasvatonta ja maustamatonta jugurttia, mehukeiton jämät, mustikoita desi, vehnälesettä ruokalusikallinen, puolukkajauhetta ruokalusikallinen. Ruisleivän päälle eksyi vähärasvaista tuorejuustoa tl, ruukkusalaattia, pippurista naudanpaistia, paprikaa ja tomaattia. Kaikenkaikkiaan herkullinen aamupala. Jotenkin voisin kuvitella pyöräyttäväni smoothien ennen aamuvuoroon menoakin. Olen tämän viikon lomaillut, joten ensi viikolla kokeillaan uusia suuntia myös työn ohessa. Lounaaksi söin eilistä nakkikeittoa ja ruisleivän paprikalla, tuorejuustolla sekä ruukkusalaatilla, sekä 3 dl rasvatonta maitoa. Leipä oli tuossa jo ihan liikaa, ja tuntui aivan järkyttävän pahalta kun supernälkäisenä ahdoin ruuat sisuksiini. Lounaan syöminen venähti taas tuonne kahteen saakka. Välipalaksi nappasin puolikkaan minttusuklaaprotsupatukan, koska teki niiiin mieli jotain hyvää kahvin kanssa. Patukasta kaloreita tuli vain 65 ja tyydytti täysin makeanhimoni. Eilisilta meni taas vahvasti, rahkaa ja mehukeittoa, tomaattia ja omenaa. Nappasin kourallisen maapähkinöitä vielä ennen nukkumaanmenoa, sain sitten päivän rasvatkin kohdilleen.

Päätä on tänään särkenyt, johtuen todennäköisesti siitä, että olen ryystänyt vettä aivan liian vähän. Olen myös juossut vessassa useita kertoja, nesteet lähteneet kiertoon. Vatsa taasen on vähän jämähtänyt.

Juttelin kaverin kanssa netin välityksellä laihduttamisesta, ja hän alkoi työntämään linkkejä kaikenmaailman pillerisivuille. Siis ihan laillisille apteekista saataville. En jaksanut edes artikkelia lukea lainkaan, sillä mua suoranaisesti vituttaa noiden laihdutustuotteiden mainostaminen. No läskillähän voi rahastaa monella tapaa... Naurettavinta artikkelissa (luultavasti, sillä en lukenut koko juttua) oli kohta, jossa ilmoitettiin tyyliin: ”Syö näitä pillereitä ja voit unohtaa laihduttamisen, ruokavalion muutokseet ym.” Ööö? Ei? Itse koen, ettei ilman sitä ”klikkausta” oman pään sisällä voi laihtua. Mä ainakin itse olen laihduttanut sen takia, koska normaalipainoinen pitää olla tässä yhteiskunnassa, olen laihduttanut myöskin huomaamattani, olen laihduttanut miehen takia, olen laihduttanut sopiakseni johonkin vaatteeseen, olen laihduttanut saadakseni hyväksyntää. KOSKAAN aikaisemmin en ole laihduttanut oman itseni takia ja terveydellisistä syistä, en ikinä. Sairasta tuokin. Tästä viikosta lähtien lupaan rakastaa itseäni viikko viikolta vähän enemmän.

Koen elämäntapamuutoksen laihtumisen saralla yhtä vaikeaksi kuin tupakoimisen lopettamisen. Olen itse lopettanut polttamisen kaksi kertaa, ja nyt tällä toisella kertaa pysyvästi, koska olen ymmärtänyt etten minä tarvitse tupakkaa mihinkään, eikä mun kroppani tarvitse tupakkaa pysyäkseen elossa. Havahtumista on aiheuttanut sekin, kun olen ajatellut itseäni talvipakkasella pimeässä ulkona tupakalla, siis kuvitelkaapa nyt, ihminen seisoo ulkona, on kylmä, pimeää, palelee, sormet jäätyvät, vähän pelottaakin koska jostain pusikosta kuuluu rasahdus. Siinä sitten seistä töljötät, katselet kaukaisuuteen, imet myrkkyä palavasta tupakasta itseesi. Maksaa hitosti etkä saa rahoillesi kyllä minkäänlaista vastinetta. Kuvitelmissani näen itseni todella naurettavan näköisenä siellä palelemassa. Ei yhtään niin coolina kuin sillon yläasteella tupakointia aloittaessani.

Liikuntaa tässä ei nyt ole taas harrastettu, mutta olenkin antanut itselleni luvan ensin keskittyä enemmän ruokavalioon, ja ottaa liikuntaa siihen mukaan huomaamatta. Huomenna pulikoimaan, karvoista ja suonikohjuista viis! Onneksi piilarit ovat loppu, joten en näe edes kuinka ihmiset tölläävät mua, hukkaan menee katseet siis ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti